Savoir-vivre w internecie. Czyli jak poprawnie napisać e mail

Chociaż erę dżentelmenów i nauka dobrego zachowania, nie wchodzi w zakres podstawowego wychowania w szkole, to warto znać co najmniej podstawy. Przykładem może być oficjalna komunikacja droga elektroniczna. Warto wcześniej sprawdzić jak poprawnie napisać e mail niż w sytuacji stresowej szukać wiadomości w internecie. Gorszą sytuacja moim zdaniem jest ta, kiedy nie jesteśmy świadomi własnych błędów. Nonszalancja w podczas pisania oficjalnych wiadomości e mail może odbić się nam czkawką, gdy napisana przez nas wiadomość e-mail trafi do kosza spam.

Jak napisać e-mail do wykładowcy?

Zacznijmy do początku. Oficjalne wiadomości pisz zawsze z takiego adresu, abyś potem się go nie wstydził lub nie wyglądał na spam. W obu przypadkach możesz mieć później problemy. Oczywiście możesz wyjść na niepoważnego lub wiadomość poleci do spamu, lub nikt nie zwróci na to uwagi. Ryzyko jest po twojej stronie. Mamy to za sobą dalej będzie tylko ciekawiej. Pisząc oficjalny e mail, zastanów się jak napisać temat e-maila do wykładowcy. Wiadomości bez tematu lub z tematem od czapy to raczej pewny spam, który może zniknąć pod innymi wiadomościami. Postaraj się, aby temat był jak najbardziej rzeczowy, zwięzłe napisz czego dotyczy wiadomość. Gdy w twoim adresie nie ma podanego imienia i nazwiska, warto się tu przedstawić.

Jak napisać e maila – tekst

Pisząc oficjalną wiadomość, pamiętaj o oficjalnej formie. Do rozpoczęcia wiadomość nie wypada używać sformułowań języka potocznego. Postaraj się stosować zwroty grzecznościowe oraz nigdy nie pomyl stopnia naukowego wykładowcy, do którego piszesz. W treści wiadomości staraj się zwięzłe i dokładnie przedstawić cel, w jakim piszesz. E mail warto również zakończyć zwrotem grzecznościowym. Pod którym jest właściwe miejsce na twój podpis.

Jak napisać e-maila, ogólne zasady

Chociaż nie co dzień piszemy do wykładowców. Zasady właściwego pisania e maili mogą przydań się nam na co dzień. Zobaczysz, całkowicie inaczej ktoś będzie oceniał CV, jeśli wykażesz się, chociaż odrobina znajomością dobrego pisania e mail. To samo tyczy się całej oficjalnej korespondencji w pracy lub tak prozaicznej sprawy, jak zapytanie do sklepu.